Skydda alltid huvudet

 
I fredags var jag iväg och åkte skidor i backe för första gången i mitt liv. Jag tog det säkra före det osäkra och hyrde en hjälm innan vi började åka, vilket mina medkompanjoner inte gjorde. I efterhand är jag glad att jag tog det beslutet. Efter några åk i den såkallade barnbacken valde vi en annan backe. Vilket resulterade i att jag ramlade och slog i bakhuvudet. Nu två dagar senare har jag fortfarande ont i huvudet, mår illa och känner mig yr. Det är fruktansvärt ansträngande att sitta framför en dator och allt annat man kan göra med för den delen. Om man tänker sig tanken att jag inte hade haft hjälm, hur illa hade mitt huvud varit då egentligen. Oavsett hur dålig/ duktig man är på skidor bör man alltid alltid ha hjälm. Man kan aldrig i förväg veta vad som kommer att hända. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback